Handelsbetingelser

tapetforum.dk er ejet af:

Picment A/S
Bredhøjvej 23
8600 Silkeborg
Danmark

CVR.: 10900492
Etableringsår: 1987

Tlf.: +45 70 27 80 10
E-mail: info@tapetforum.dk
Web: tapetforum.dk

Vi svarer e-mails typisk samme dag men indenfor højst 5 hverdage. For hurtigt at kunne behandle din bestilling anmoder vi om, at du anfører navn, adresse og et telefonnummer i tilfælde af, at der alligevel skulle opstå spørgsmål.

Ordrebekræftelsen sendes pr. mail 2-30 minutter efter bestilling og som fysisk kopi sammen med varerne. Alle priser på www.tapetforum.dk angives inklusiv dansk moms og alle afgifter, told mv. Når du handler med tapetforum.dk, indgås aftaler på dansk.

Sådan handler du hos Tapetforum

For at foretage et køb på tapetforum.dk skal du igennem 5 trin:

  • Find den eller de varer du ønsker at købe og læg dem i indkøbskurven - gå herefter til kassen.
  • Indtast dine personlige oplysninger.
  • Vælg forsendelses- og betalingsmetode.
  • Godkend vores handelsbetingelser.
  • Gå videre til betaling og færdiggør købet.

Betaling

Online shopping af tapet, maling og diverse tilbehør er både nemt og sikkert. Vi sender ordre ud alle hverdage. Vi skal dog have din ordre inden kl. 11, hvis den skal afsendes samme dag. Dette er også forudsat, at det er en lagervare. Der tages forbehold for, at udsolgte varer eller bestillingsvarer ikke kan sendes samme dag. Ønsker du at kende varens præcise lagerstatus, er du velkommen til at ringe til kundeservice, inden du angiver din ordre.

Som webkunde skal du vide, at vi altid er tæt på og kan kontaktes pr. telefon alle hverdage mellem kl. 8.00 og 16.00 på +45 70 27 80 10 eller på mail info@tapetforum.dk. Du skal være fyldt 18 år for at handle på tapetforum.dk – er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.

Du kan bruge følgende betalingsmuligheder:
Dankort, Visa, Mastercard, Maestro og MobilePay.

Der tages ikke gebyr ved betaling på tapetforum.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Sikker betaling

Betalingsopsætningen på vores webshop er sikret med en SSL løsning. SSL er et system, der krypterer alle de Dankort- og kreditkortinformationer, du sender til os. Det betyder, at hverken vi eller andre (dog med undtagelse af PBS) kan skaffe oplysninger om dit kort. SSL systemet sikrer desuden, at data mellem din browser og vores server ikke kan ændres. Hvis du betaler med Dankort/kreditkort via Internettet, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en Internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du faktisk bedre stillet end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på DKK 1.200,-, når dit Dankort misbruges ved brug af pin-koden

Som yderligere sikkerhed er det if. gældende dansk lovgivning os forbudt at hæve beløbet på din konto, førend varerne er afsendt fra Tapetforum. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. Du kan finde flere oplysninger om betaling over Internettet hos forbrug.dk

Levering

Leveringstiden på lagervarer er 1-3 hverdage. En estimeret leveringstid fremgår på alle individuelle produkter. Er varen ikke på lager, må du forvente en leveringstid på 3-21 dage. Hvis produktet af produktionsårsager ikke kan nå frem inden for den forventede tidsramme, vil vi hurtigst muligt kontakte dig og angive en ny leveringstid. Oplys venligst mobilnummer og e-mailadresse, således at vi kan kontakte dig og give besked om den forventede leveringstid, såfremt varen ikke er på lager.

Til mindre / normale forsendelser benytter vi oftest GLS. Systemet er meget pålideligt og pakkerne er under normale omstændigheder ude hos dig den efterfølgende dag.

Til større forsendelser såsom 10 liters maling og paller benytter vi som regel Danske Fragtmænd og her sender vi også hver dag - med modtagelse dagen efter. Ved levering med Danske Fragtmænd skal du som kunde være hjemme på leveringstidspunktet. Hvis du ikke har mulighed for at modtage pakken på privatadressen, anbefaler vi levering til en erhvervs adresse. Alternativt kan du anmode om, at pakken stilles et sted, eksempelvis: ”Pakken må stilles i tilhørende garage”. Dette skrives i kommentarfeltet under bestillingen. Vi gør opmærksom på, at dette er på eget ansvar.

Hjemmelevering med GLS

Vælger du hjemmelevering med GLS skal du være opmærksom på, at den kommentar du eventuelt efterlader ved checkout, ikke er en gyldig GLS fuldmagt. Kommentaren er altså kun til vejledning. GLS stiller ikke længere pakker på en adresse, uden at der eksplicit er lavet en fast GLS fuldmagt eller en engangsfuldmagt for levering. For at lave en GLS engangsfuldmagt, skal du bruge dit pakkenummer. Når du har modtaget en mail fra os med dit pakkenummer, kan du følge dette link og lave din GLS fuldmagt.

Vi anbefaler, at du altid laver en fuldmagt, når du har valgt hjemmelevering!

Afhentning i butik

Vælger du at afhente dine varer i en af vores butikker, modtager du en sms, når varen er klar til afhentning. Vi tilbyder afhentning i vores butikker på Frederiksberg og i Silkeborg. Mange produkter sendes fra vores lager i Silkeborg og leveringstiden på afhentning i butik er derfor ligeledes 1-3 hverdage. Du kan altid kontakte den individuelle butik for at høre nærmere omkring lagerstatus og afhentning.

Fragt og forsendelse

Med omdeling:
Ordre over 499 kr: Gratis fragt
Ordre under 499 kr: Privatlevering: 49 kr / Erhvervslevering: 29 kr

Uden omdeling (GLS pakkeshop):
Ordre over 499 kr: Gratis fragt
Ordre under 499 kr: 35 kr

I tilfælde af transportskade ved forsendelse:

Vi anbefaler, at du så hurtigt som muligt efter modtagelse af pakken undersøger, om emballagen har lidt overlast, og om indholdet er intakt. Ved transportskade bedes du hurtigst muligt kontakte os.
Bemærk! Hvis varerne er transportskadede, anbefaler vi at du sender den retur og ikke kvitterer for modtagelsen.

Fragt til andre lande
Kontakt os venligst, hvis det ønskede leveringsland ikke fremgår af siden.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på online varekøb. Når du handler på tapetforum.dk, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du kan som kunde kræve omlevering ved berettiget reklamation, såfremt denne omlevering ikke pådrager Tapetforum urimelige omkostninger i forbindelse med dette.

Varen sendes ved reklamation til:

Tapetforum
Bredhøjvej 23
DK 8600 Silkeborg

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger. Husk at sende varen tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger

Når du returnerer varen bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt og med billedmateriale. Der gøres opmærksom på, at det bevisbyrdemæssigt er sværere at reklamere over allerede opsatte varer - og i visse tilfælde kan der ikke reklameres over allerede opsatte varer. Dette gælder eksempelvis for tapeter. Vi opfordrer til, at tapetet tjekkes for fejl og mangler inden påbegyndelse af tapetsering, medmindre andet er aftalt. Dette gælder også ved opsætning af tredje part.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler tapetforum.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:

  • Har modtaget din vare.
  • Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb via info@tapetforum.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at udfylde og vedlægge vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Du finder denne nederst i disse handelsbetingelser

Ønsker du denne tilsendt inden dit køb, kontakt os venligst på info@tapetforum.dk. Du kan ikke fortryde dit køb ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette pr. mail.

Varer undtaget fra fortrydelsesretten

Vær opmærksom på, at varer der er specielt fremstillet eller tilpasset efter en kundes individuelle behov, ikke tages retur, såfremt udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Hvis du sender en mail til info@tapetforum.dk kan vi fremsende en returlabel til prisen for vores fragtaftale.

Returvarer skal sendes til:

Tapetforum
Bredhøjvej 23
DK 8600 Silkeborg

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder vores standardfortrydelsesformular (findes nederst i disse handelsbetingelser). Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Varens stand, når du sender den retur

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. En vare skal fremstå som ny ved returnering i original emballage, hvis du vil være sikker på, at få det fulde beløb retur. Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan inspicere varen på samme måde, som hvis du så den i en fysisk butik. Tapeter m.m. må altså ikke tages ud af den beskyttende plastik. Gøres dette alligevel kan rullen returneres, men du betaler for værdiforringelsen

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at få hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Gem din ordrebekræftelse

Med varerne vil du modtage en ordrebekræftelse for dit køb hos os. Denne ordrebekræftelse skal du gemme, som du gemmer kvitteringer fra den fysiske verdens butikker, idet denne ordrebekræftelse dokumenterer, at du har købt varerne hos os. For at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, tag kontakt til info@tapetforum.dk.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet

Varer undtaget fra returretten

Vær opmærksom på, at varer der er specielt fremstillet eller tilpasset efter en kundes individuelle behov, ikke tages retur, såfremt udførelsen, fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt.

Klagevejledning

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på på info@tapetforum.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Personlige informationer

Når du handler på tapetforum.dk, har vi brug for en række oplysninger om dig. Herunder kan du se, hvilke informationer vi indsamler og hvad de bruges til.

Persondata

For at kunne sende dine varer til dig, har vi brug for dit navn, din adresse, dit telefonnummer og din e-mailadresse. Sidstnævnte således, at vi kan sende dig en elektronisk bekræftelse. Skulle der opstå problemer med din bestilling, kontakter vi dig pr. telefon. Du får ligeledes opdateringer omkring din ordre pr. sms.

Registreringen af dine personoplysninger foretager vi med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Picment A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Direktøren for Picment A/S, Morten Bjelke, har adgang til de oplysninger, der registreres om dig, samt bogholderiet.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@tapetforum.dk

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse samt dit navn.

Videregivelse af informationer

Tapetforum videregiver ikke eller sælger informationer til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. De data du opgiver, når du handler hos os, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder

Da vi konstant arbejder på at forbedre vores kundeservice, vil du via mail modtage en trustpilot mail. Denne kan du vælge at besvare eller slette. Der bliver kun sendt én mail.

Cookies

På tapetforum.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer.

Vi bruger en webstatistik på tapetforum.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Webstatistikken anvendes kun med det formål at optimere tapetforum.dk.

Specialproduktion

Ved produktion af billede/motiv indleveret af dig som kunde, er det dit ansvar at have nødvendig tilladelse til produktion af det leverede materiale. Tapetforum pådrager sig intet ansvar for manglende ophavsret til mangfoldiggørelse og reproduktion eller øvrigt af udgivelser, tegninger, skrift, mønstre, varemærker, illustrationer eller øvrige forretningskendetegn, som kan være underkastet tredjemands rettighed

Tapetforum holder sig skadesløs i denne forbindelse vedrørende manglende hjemmel af udnyttelse af tredjemands ophavsret og rettigheder. Tapetforum forbeholder sig retten til at undlade produktion, hvis dette strider mod lovgivningen eller kan virke stødende.

Beregner til tapet

Tapetforums beregnere er ment som et hjælpemiddel til udregning af tapetmængde og dets lige. Beregnerne ikke tager forbehold for vinduer, døre, radiatorer etc. Der gøres opmærksom på, at tapeter, maling m.m. der er specielt produceret, ikke tages retur.

Standardfortrydelsesformular

Ved returnering skriv da til info@tapetforum.dk og tydeliggør, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten inden 14 dage. Returvarer sendes til:

Tapetforum
Bredhøjvej 23
8600 Silkeborg
info@tapetforum.dk

Eksempel på indhold af returneringsmail:

Jeg meddeler hermed, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale.

Ordrenummer: XXXX
Varenummer: XXXX
Navn: XXXX
Adresse: XXXX
Dato: XXXX